De Nacht van Elisabeth

Algemeen persbeleid

We vragen alle organisaties om bij de eigen communicatie de volgende onderdelen op te nemen.

  • Voor contact met de lokale pers graag de kernboodschap, het logo en de url van de website meesturen.
  • In de voetnoot “Voor de redactie”graag de volgende regel toevoegen: Voor algemene overkoepelende informatie over dit themajaar kunt contact opnemen met Richard Stomp, richardstomp@gmail.com, 06-13620713;
  • Indien landelijk pers contact met u opneemt dan graag Richard Stomp op de hoogte brengen zodat ook de overkoepelende boodschap overgebracht kan worden;

Heeft uw activiteit of persbericht geleid tot aandacht in de media? Laat het ons weten en we plaatsen het op de website. Hiermee creëren we een mooi overzicht van media-aandacht en achtergrondverhalen.

De kernboodschap Aanmelden publicatie

Persbeleid de Nacht van Elisabeth

Voor de nacht van de Elisabethsvloed zal de centrale organisatie een overkoepelend landelijk persbericht versturen naar direct contact en via ANP-perssupport.

In dit algemene persbericht gaan we dieper in op het thema, de actualiteit en enkele highlights in het programma.

Daarnaast kunt u als organisator natuurlijk ook uw eigen (lokale) contacten aanschrijven. We gaan er van uit dat u dan bovengenoemde spelregels in acht neemt. Ter inspiratie hebben we een format voor een persbericht opgesteld waarin u makkelijk uw eigen boodschap kwijt kunt.

Persbericht voor eigen gebruik

 

Landelijk persbericht

Overkoepelende marketing

Ter promotie van de Nacht van Elisabeth is er een campagne opgesteld met een mix van online, print en outdoor kanalen.

  • de website krijgt een tijdelijke take-over die geheel gericht is de Nacht van Elisabeth;
  • een week lang diverse social media-post inclusief promotiebudget;
  • digitale reclame op de stations van Breda, Rotterdam, Delft en Den Haag;
  • in het hele gebied* promotie via in de Buurt, het betreft redactionele aandacht. In de Buurt is het digitale kanaal van het AD en BN/de Stem;
  • op 18 november een kwart pagina advertentie in de regionale edities van het AD en BN/de stem.

*Westland, Rotterdam, Voorne Putten, Hoeksche Waard, Dordrecht, Breda (met uitloop Oosterhout, Made, Zundert.

Via deze link kunt u een bannerpakket downloaden voor gebruik op uw site.